Sök i bloggen

..............................................................

torsdag 2 februari 2012

Nämen Godmorgon

Är ni också uppe? Sitter o smuttar på mitt pissljumna te. Imorse hade jag en tvärtomupplevelse. Ni vet dagar när man vaknar o hellre önskat att man var levande begravd istället för att gå upp ur den varma sängen..?
Man kliver upp o blir rädd när man passerar spegeln i hallen o tänker "aaaaaaaaaah, WTF?? For the freaking love of god" men lugnar sig snart när man inser att det är man själv som ser ut sådär. En sån dag ni vet?

Men om dagen börjar lite halvkasst så kan den ju inte bli sämre i alla fall. Har inga krav eller förväntningar på denna mulna, minusgradiga vinterdag. Men jag är inte den som är den, så jag ska ta dagen i kragen. Projekt frosta-av-frysen-o-dammsuga-bort-alla-dammkaniner-under-sängen är nu fullbordat. Väntar bara på att frysen ska bli kall igen så jag kan dumpa maten i lådorna, maten som nu ligger i en leksakslåda på balkongen.

Lillkillen leker förfullt o har definitivt inte vaknat på fel sida idag. Han spinger var femte minut till bordet, där han radat upp bilarna. Inte en bil. Utan ALLA. Så pekar han på dom o säger "mina brumme". Antagligen för att jag ska vara medveten om att dom ÄR hans o bara hans. Som om jag skulle misstro honom annars....?

tjo o tjim araxlim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar