Sök i bloggen

..............................................................

lördag 21 januari 2012

Nu åker jag

Sitter på bussen nu mot Alingsås, ska hem till en vän o våldgästa. 

Egentligen är det onödigt att köpa tågbiljett har jag konstaterat. Men nu ska jag inte åka tåg, men ändå. På tal om biljettköp liksom. Hälften av gångerna man köper biljett så kommer det ingen kontrollant.
O andra hälften av gångerna kan man ju alltid gömma sig inne på toa.

För dom går väl inte in där?
Är det akut (o toan är ockuperad) kan man ju alltid:

1. Prata ett obegripligt språk
2. Helt plötsligt bli blind
3. Leka utvecklingsstörd
4. Muta personen(?)
5. Somna o luta huvudet mot fönstret så att kontrollanten tror att
man varit med från start.

Eller min absoulta favvis, bara leka aströg:
Va? Var är jag? Jaha, ska man ha biljett? Är detta ett tåg!?...

1 kommentar: