Sök i bloggen

..............................................................

måndag 2 januari 2012

En dagens

Dagens godmorgon(?!)

Har nästan precis vaknat upp efter en bedrövlig natt, känner hungern komma krypandes. Kunde inte somna o nu känns det som jag inte alls lyckades övervinna John Blund igår. Trött? Ja!. Men lilleman vaknade på strålande humör, drog i mig o sa "kom". Jag knatade upp ur sängen o mumlade något ohörbart.

Dagens extrema åtgärd.

Minns ni pepparkakshuset?  Det är inte så lustigt längre, tomtarna flyr i panik, taket har rasat in o det ser inte alls lika praktfullt ut längre. Har marinerat ganska länge på plats nu (alltså stått alldeles förlänge så det blivit segt som tuggumi). Man blir nästan rädd, dags att skrota.

Dagens förberedelser.

Kaffe för att piggna till? NEJ tack, för det är äckligt. Jag önskar jag vore en av dom (vuxna?) (ja, alla som dricker kaffe har tydligen blivit vuxna) som drack kaffe, men det faller mig inte i smaken, har aldrig gjort och kommer aldrig göra. Vill inte "lära" mig o dricka heller.
Varför?

1. Det är äckligt
2. Det ÄR äckligt
3. Jag kommer aldrig vänja mig vid den vidriga beska smaken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar