Sök i bloggen

..............................................................

torsdag 5 januari 2012

MystiQe M listar bästa filmerna

Här kommer snyftfilmerna, där man kan släppa alla hämningar o gråta hysteriskt. Beredd på en blöt filmkväll?. Listan kan dock göras lååååååång, låååååååång..

Titanic (Leonardo Di Caprio, Kate Winslet)
Givetvis, flera år efter releasedatumet så är den fortfarande lika sorglig, det spelar ingen roll hur många gånger man ser båten sjunka. Det är en klassiker. Har man inte sett den så borde man göra det.

The life of  David Gale (Kevin Spacey, Kate Winslet)
Egentligen dumt att avslöja vad den handlar om, tar liksom ur hela poängen med filmen. O eftersom det inte står på baksidan av filmen exakt vad den handlar om heller så är det ingen bra idé. Ni får tålas helt enkelt..

Pay it forward (Kevin Spacey, Helen Hunt, Haley Joel Osment)
En enastående film, en av mina favvoskådisar är med dessutom med (Kevin Spacey). Handlar om en idé, ett skolprojekt.

Sjätte Sinnet (Bruce Willis, Haley Joel Osment).
En klassiker, en helt outstanding film, en film man märker fler o fler detaljer i ju fler gånger man ser den. Helt underbar.

Butterfly Effect (Ashton Kutcher, Amy Smart).
En osjälvisk film om Evan, en kille vars handlingar inte blir som han förväntat o önskar.

American History X (Edward Norton, Edward Furlong)
En film om nazism, rasism, uppväxt o fel umgänge.

Before and After (Edward Furlong)
En tragiskt historia

Nu ger vi oss på filmerna där man inte behöver gråta hysteriskt (kan ju om man känner för det) men även sitter som klistrad för det är spännande o fartfylld äction. 

Illusionisten (Edward Norton)
Asgrym. Mystisk o vacker (på sitt eget lilla vis)

I am legend (will smith)
Ja, jag vet...men jag kan inte hjälpa det, jag älskar den.

Shutter Island (Leonardo Di Caprio)
Helt underbar..

Fight Club (Edward Norton, Brad Pitt)
Har man sett den märker man en del detaljer...kanske en pitt? En film om tidsfördriv, tankar, känslor o annat som inte ska avslöjas. Den är asgrym.

Hide and Seek ( Robert De Niro, Dakota Fanning)
Underbar

Flugornas Herre
Filmen jag fastnat för sen jag såg den första gången i gymnasiet, läste boken och var helt såld. Hemsk., fruktansvärd och jättehemsk.

Notering: efter ha radat en del nu märker jag mönstret av filmer jag fastnar för, är jag lite sjuk eller har jag bara grym smak? tål o tänkas på.
Tycker mycket om filmer med svart humor, filmer som inte slutar lyckligt..(något som skiljer sig från andra filmer, där man inte kan förute slutet innan den ens börjat)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar