Sök i bloggen

..............................................................

torsdag 22 december 2011

Underbara kroppar

Nu såhär i vintetider kom jag o tänka på mina pälsbeklädda ben. Raka sig? Glöm det,gör jag ju inte ens på sommaren (längre!). Då blir det stranden i pösig klänning/linne lr en sopsäck. Vad jag nu kan få tag på.

Efter 2barn + några födelsedagar + mat + ej motion så är resultatet...inte så himla vackert. Men efter man slutat dra på sig 2 storlekar för små jeans (man liksom hyperventilerade istället för o andas normalt),o använda magtröjor (som egentligen var en helt vanlig topp,men sisådär tjugoarton storlekar mindre) så har jag faktiskt insett att jag är mer lik en michelingubbe än en fotomodell.

Är långt bort från 'ideal'. O med tanke på att jag ännu är arbetssökande (ja,jag använder ett finare ord,man låter så lat annars; arbetslös) så kan jag extraknäcka som lastbilsmaskot.

Så ser ni händelsevis en BRUN michelinguuube längst fram på lastbilens vackra huv som vinkar hysteriskt så frukta ej,det är bara jag. Ja vaddårå,nån måste bryta mönstret? Alla andra michelingubbarna är ju faktiskt vita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar