Sök i bloggen

..............................................................

fredag 9 december 2011

Tänkt på det eller?

Får jag be om största möjliga tysssstnad.... Käft då!!!  ska säga en sak..
Har tänkt, för det gör jag en del, en del på viktigta saker, o en HEL del på onödigt skrofs...
När jag är ute o går, ska korsa vägen vid ett övergångsställe, kan jag tänka att jag MÅSTE hinna till muren som finns på andra sidan vägen, utanför där vi bor, innan bilarna ens börjat köra. Alltså måste jag ta mig dit,när det är grönt o hinna dom sek det blinkar o sedan slår om till rött för gågubben (för dig som inte hängde med: väg- korsa- hinna- gågubbe- mur)....tvångstanke kan tänkas? Där vill jag svara ett bestämt JA!

Sen tänker jag, när jag går förbi människor på stan, par, som håller varandra i handen, hur ofta dom ligger med varandra,vem som är dominant o vad dom pysslar med i sänghalmen. Psykotiska tankar? Ajjemen.

Eller att jag fick god lust att hälla ett glas vatten över någon närastående bara sådär..för o se reaktionen.
Saker man tänker men inte säger, oftast inte, eller inte ska säga helst, för andra kan tro att man är lite kass i kolan, inte har alla kakel i badrummet, alla fåren i hagen, ja du vät.

Har ni sett Vuxna Människor? en svensk film. EN av karaktärerna har en grej för sig (lite som min hinna-över-till-muren)..
När han åker rulltrappa, han tänker att han måste han ligga med den 10 personen som han möter, hypotetiskt dåju..
Ja, hur fan skulle det se ut om han nu skulle fått för sig att flyga på den stackars människan? Neheråminsann, där hade jag inte velat vara

Aj äm strange, I knöööööööw..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar