Sök i bloggen

..............................................................

lördag 3 december 2011

Morgonstund har guld i mun

Har ni tänkt på hur underbart det är o vakna gå upp ur sin varma säng på morgonen,inte alls jobbigt o frysa innan man hittat tyg o dra på sig. Där ligger jag på min sida, förvisso ihopknycklad för att ta sa lite plats som möjligt för man o barn breder ut sig. Skönt o inte känna lillkillens fötter i ansiktet precis när man lyckats få upp ögera o jag vänder på mig o då trycker han inte in fötterna i ryggen.  Sambons snarkningar är ju inte ett dugg irriterande heller.. Ligger o vänder o vrider på mig ihopp om att lilleman ska somna om. Men nu är det morgon o då ska man gå upp. Oavsett om man lyckats få upp ögonlocken eller ej.

Så man tassar upp lite försiktigt för att inte väcka resterande familjemedlemmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar