Sök i bloggen

..............................................................

tisdag 22 november 2011

God morgon, god morgon

Här var vi pigga och energifyllda vid 06.00, okej kanske inte jag men Dexter var det minsann. Men går man upp tidigt så hinner man med mer iaf. Jag är väl inte jättemorgonpigg kan jag ju inte påstå men det ger ju med sig när man väl tagit sig upp ur den varma sängen och fått på sig kläder.

Morgonrutinen: upp, Dexter tänder lampan i vardagsrummet. Har en golvlampa och knappen för att tända och släcka ligger på golvet så det är bara att trycka, väldigt enkelt. Sen sätter jag på tvn, gör välling och byter blöjan. Ganska mysigt faktiskt.

Populära tvprogram är nu Svampbob fyrkant, fåret Shaun, Drömmarnas trädgård, Pettsson o Findus..
Han sitter som fastklistrad.

Är fortfarande snuvig och hostig, börjar fundera på om det är något jag inte tål eller något ämne jag saknar. Eller så är det bara att barnen smittar mig om varandra så jag aldrig hinner bli helt kvitt det. Är jag inte snuvig så är jag täppt i näsan, är jag inte det så har jag bihålsinflammation, eller har feber utan att vara förkyld. SÅ har det varit i säkert 6mån nu, om inte mer. Börjar bli tröttsamt iaf och hoppas att det går över snart.

Märkte i somras att jag blivit pollenallergisk, har jag aldrig varit tidigare och förstår inte hur det kom sig. I vanliga fall är jag frisk som en nötkärna, väldigt sällan jag överhuvudtaget blev sjuk..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar