Sök i bloggen

..............................................................

torsdag 1 mars 2012

Vårrensning o röj ögonaböj

I helgen ska här röjas. Blir pannlampa,matsäck o oömma kläder när jag tar mig in på vinden samtidigt som jag nynnar 'hejhå,hejhå vi till vår gruva gå...' Vi ska till tippen o slänga skräp. Äntligen. Röja så man får plats med nytt skräp? Näe,nu ska det hållas fint. Åtminstone ett tag. Ska få en ny resårmadrass till bajssängstommen iaf (nu när vi inte har kosing o köpa en splitter ny säng liksom).

Sen övertar yngsta sonen min gamla o ska ha den i storebrorsans rum.
Vi knökar in barnen där sålänge när utrymmet inte räcker till. En chic liten lösning. så från den dagen då sängen anländer (jaja,vi ska hämta den) så delar pojkbarnen rum. Men det ska nog gå bra.

Rensat lite emellanåt o idag rensa jag ut sjuttioelva par skor också. BARA mina dessutom. Mer plats i garderoben.....för mer skor,wohoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar